Hieronder vindt u de actuele (d.d. 2 januari 2023) wachttijden tot intake. Er is geen wachttijd tussen intake en start behandeling.
Een patiëntenstop betekent dat de wachttijd dusdanig lang is (meerdere maanden), dat er geen wachtlijst wordt gehanteerd. Wanneer u de wachttijd te lang vindt, kunt u altijd contact opnemen met de zorgaanbieder of uw zorgverzekeraar vragen om wachtlijstbemiddeling. Uw zorgverzekeraar kan u ondersteunen, zodat u binnen 4 weken vanaf uw contact met een zorgaanbieder een intakegesprek krijgt en dat de behandeling binnen 10 weken vanaf de intake is gestart. Dit zijn de maximaal aanvaardbare wachttijden die door de zorgaanbieders en zorgverzekeraars gezamenlijk zijn overeengekomen (de Treeknormen.)
Soms kan het gebeuren dat gedrag dusdanig ontregeld is, dat er sprake is van een crisissituatie. Dan is er direct en doelmatig handelen vereist en dient u contact op te nemen met uw huisarts of buiten kantoortijden met de dienstdoende huisartsenpost. Is er sprake van acuut levensgevaar, dan belt u 112. Lees meer over crisissituaties op de website van GGZ Rivierduinen.
Wanneer we vakantie hebben, zullen we zorg dragen voor een passende overbrugging dan wel bereikbaarheid. Voor cliënten die in behandeling zijn, zullen we bespreken tot wie zij zich kunnen wenden.
Voor de specifieke afwezigheid per behandelaar, verwijzen we naar de persoonlijke pagina van betreffende therapeut.